Żyrafki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczna na kwiecień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc kwiecień 2024
grupa „Żyrafki”.

 aktywne słuchanie rozmówcy;
 wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
 podawanie zakończeń znanych bajek, opowiadań;
 wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach;
swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;

 wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;

 słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
 wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
 wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby;
liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
 rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
 tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie.
 słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
 uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
 mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
 rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
 dbanie o rośliny doniczkowe uprawiane w pomieszczeniach, nazywanie wybranych, umieszczanie ich w nasłonecznionych miejscach;
 rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
 poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
 poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi;
nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
 wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;
 nazywanie dorosłych i młodych zwierząt;
 obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
 poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością i swoim regionem;
 stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
 poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
 poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych;
 podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu.