Tygryski- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na listopad

Tematyka:

  • Polska – Moja ojczyzna       05.11.2018 – 09.11.2018 
  • Moja rodzina                        12.11.2018 – 16.11.2018
  • Mój dom                               19.11.2018 – 23.11.2018
  • Moje prawa i obowiązki        26.11.2018 – 30.11.2018                                                                                                                                                                                                                        

Cele  ogólne:

 

  • rozpoznawanie charakterystycznych miejsc i zabytków Polskich,
  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa
  • określanie w zdaniu kolejności słów, ich liczby
  • wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich kolejności i liczby
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
  • reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • rozwijanie słuchu muzycznego
  • poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
  • poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.
  • dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.
  • rozwijanie wrażliwości  muzycznej  podczas  zabaw  rytmicznych  oraz  słuchania 
  • doskonalenie sprawności  manualnej  poprzez  działalność  plastyczną  i  techniczną.
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: spożywanie posiłków, korzystanie z serwetek.

                                                                                                      

  • Prawo dziecka  do   indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
  • Prawo dziecka  do  zorganizowanej  aktywności 
  • Prawo dziecka  do  zabawy  i  radości.
  • Prawo dziecka  do  niewiedzy