TYGRYSKI- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

Tematyka:

  • Idzie jesień  przez  ogród i sad             01.10.2018 – 05.10.2018 
  • Idzie jesień  do zwierząt                       08.10.2018 – 12.10.2018
  • Co z czego otrzymujemy                      15.10.2018 – 19.10.2018
  • Idzie jesień z deszczem                        22.10.2018 – 26.10.2018
  • Idzie jesień z deszczem                        29.10.2018 – 31.10.2018                                                                                                                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

  • CELE OGÓLNE:
  • poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
  • rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku
  • poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
  • zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  • rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku.
  • odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
  • rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa
  • określanie w zdaniu kolejności słów, ich liczby
  • wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich kolejności i liczby
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.
  • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych
  • obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
  • reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • rozwijanie słuchu muzycznego
  • poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
  • poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.
  • dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.
  • rozwijanie wrażliwości  muzycznej  podczas  zabaw  rytmicznych  oraz  słuchania 
  • doskonalenie sprawności  manualnej  poprzez  działalność  plastyczną  i  techniczną.
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: spożywanie posiłków, korzystanie z serwetek.

                                                                                                      

  • Prawo dziecka  do   indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
  • Prawo dziecka  do  zorganizowanej  aktywności 
  • Prawo dziecka  do  zabawy  i  radości.
  • Prawo dziecka  do  niewiedzy