TYGRYSKI – zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień

Tematyka:

  • To jestem ja                              09.2018 – 07.09.2018 
  • Moja grupa                               09.2018 – 14.09.2018
  • Moja droga  do  przedszkola    09.2018 – 21.09.2018
  • Idzie jesień  przez  park,  las    09-28.09.208                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

Cele  ogólne:

  • Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
  • Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
  • Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród)
  • Integracja grupy przedszkolnej jako wspólnoty, doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
  • Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
  • Rozumienie i przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród).
  • Ustalenie norm i zasad panujących w grupie – opracowanie kodeksu grupowego.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • Poznanie obrazu graficznego swojego imienia.
  • Zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczego.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w oparciu o własne przeżycia i spostrzeżenia.
  • Rozwijanie procesów poznawczych, spostrzegania, pamięci, zdolności kojarzenia i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie słuchu muzycznego
  • Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
  • Poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.
  • Dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.
  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.
  • Rozwijanie wrażliwości  muzycznej  podczas  zabaw  rytmicznych  oraz  słuchania 
  • Doskonalenie sprawności  manualnej  poprzez  działalność  plastyczną  i  techniczną.
  • Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: spożywanie posiłków, korzystanie z serwetek.                                                       
  • Prawo dziecka  do   indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
  • Prawo dziecka  do  zorganizowanej  aktywności 
  • Prawo dziecka  do  zabawy  i  radości.
  • Prawo dziecka  do  niewiedzy