Misie- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

MISIE
Temat tygodnia:
1. Na wsi
2. Praca rolnika
3. Chronimy środowisko
4. Kto Ty jesteś?

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
 Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
 Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
 Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, prac polowych typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
 Rozumienie wagi pracy rolnika.
 Wdrażanie do rozumienia legend dotyczących Polski.

 Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
 Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
 Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
 Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
 Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
 Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
 Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
 Nauka piosenek i pląsów.
 Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
 Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
 Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.
 Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.
 Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
 Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
 Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
 Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przeliczanie sylab w słowie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
 Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.
 Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.
 Kształtowanie umiejętności liczenia i działania na zbiorach.
 Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
 Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem, odgadywanie zagadek.
 Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.