KANGURKI – zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień

          Tematyka:                                          

,,To jestem ja”    03.09.  – 07.09. 2018 r.

,,Moja grupa”  10.09.  – 14.09. 2018 r.

,,Moja droga do przedszkola”  17.09. – 21.09. 2018 r.

,,Idzie jesień”  24.09. – 28.09. 2018 r.

 

Nabywanie umiejętności przez dzieci:

– Rozpoznawanie  swojego znaczka  , zapoznanie z salą i najbliższym otoczeniem, poznawanie imion dzieci                                                                                                                            

  – Panowanie nad  emocjami podczas rozstania z najbliższymi                                                                                                                  

   –  Nawiązywanie pozytywnych  kontaktów z nauczycielką i dziećmi . Reagowanie na wezwanie nauczyciela i zwracanie się   do niego w razie potrzeby                                                                                                                                                                        

– Segregowanie przedmiotów wg ustalonej cechy , tworzenie zbiorów przedmiotów                                                                                                                                                                                                          

 – Poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej).

 Poznawanie  owoców jesiennych – jabłko, gruszka, śliwka. Zjadanie owoców  i warzyw w różnych postaciach.                                               

 –  Nazywanie kilku podstawowych kolorów i odnajdywanie ich w najbliższym otoczeniu                                                                                         

 – Przeliczanie elementów  w sobie dostępnym zakresie                                                                                                                                                                       

 – Stosowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod,  obok                                                                   

– Rozwijanie sprawności manualnych podczas wykonywania różnych prac plastycznych i technicznych                                                

– Rozwijanie pamięci, poczucia rytmu w trakcie zapamiętywania piosenek, wierszyków  oraz zabaw ruchowych                                  

– Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego- ćwiczenia i zabawy logopedyczne