Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na marzec
02 -06. 03.2020 Zwierzęta z dżungli i sawanny
9 – 13. 03. 2020 Zwierzęta naszych pól i lasów
16 -20.03.2020 Marcowa pogoda
23 – 27. 03.2020 Wiosenne przebudzenia
30 – 31. 03.2020 Wiosenne powroty
-zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o
prostej budowie fonetycznej,
-utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
-kształtowanie poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
-zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi
osobami,
– poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, określanie tempa
poruszania się zwierząt,
– poznawanie zwyczajów sowy, poznawanie przedstawicieli zwierząt
żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, rozwijanie
słuchu fonematycznego,
– poznawanie właściwości fizycznych powietrza, zapoznanie z pojęciem gaz,
– przybliżanie wiadomości o życiu mrówek,
– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla
przedwiośnia, dokonywanie analizy i syntezy słów,
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
– zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, obserwowanie pogody
i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
– określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
– poznawanie nazw mieszkańców łąki, poznawanie budowy motyla,
poznawanie przyczyn ochrony roślin,
– zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
– poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem
wiosny, utrwalanie oznak wiosny.