Kangurki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na listopad

Tematyka:

  • ,,Moja rodzina i ja”                            29.10. – 02.11. 2018 r.   
  •                                  
  •  ,Polska to też mój dom”                   05.11  –  09.11. 2018 r.  
  •                                          
  • ,,Moje prawa i obowiązki”                 12.11. – 16.11. 2018 r. 
  •                                          
  • ,,Moje zdrowie i bezpieczeństwo ”    19.11. – 23.11. 2018 r.                                                    
  • ,,W Andrzejkowym  nastroju”            26.11. –  30.11 2018 r.

 Nabywanie umiejętności przez:   

 

   – podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry, nazywanie członków bliższej  i dalszej rodziny, podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,  przestrzeganie wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej zasad społecznych       

 – dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie           

 – mówienie o własnych potrzebach, dzielenie się swoimi przeżyciami.     

 – zapamiętywanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek ,odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, bajki                         

– poruszanie się w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.                                         

– wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek, dostrzeganie różnic i podobieństw, układanie według określonej zasady.                     

 – porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek) , dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).                   

słuchanie piosenek , próby zapamiętywania tekstu i melodii, śpiew indywidualny i grupowy                                           

 dostrzeganie  przedmiotów o różnych kształtach, układanie kompozycji z klocków w kształcie odpowiednich  figur geometrycznych.       

– przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw, spożywanie owoców i warzyw, ograniczanie spożywania słodyczy                   

– przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.                                                 

 poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z późną jesienią obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych, poprawne nazywanie    zjawisk atmosferycznych, towarzyszących różnym porom roku           

kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe, ćwiczenia logopedyczne i językowe 

-uczestniczenie w obchodach 100- lecia Odzyskania Niepodległości, poznaje symbole narodowe, śpiewa hymn,         

poznawanie tradycji związanych z ,,Andrzejkami”