DELFINKI- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na wrzesień

 BLOKI TEMATYCZNE :               

TO JESTEM JA                                                                         03.09-07.09.18r

MOJA GRUPA                                                                          10.09-14.09.18r

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA                                        17.09-21.09.18r.

IDZIE JESIEŃ PRZEZ PARK, LAS                                           24.09-28.09.18r.

 

 

CELE OGÓLNE:

  • Przypomnienie roli i przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń.
  • Zapoznanie się z nowymi koleżankami i kolegami.
  • Ustalenie norm i zasad panujących w grupie – opracowanie kodeksu grupowego.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • Poznanie obrazu graficznego swojego imienia.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi oraz porządkowymi.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie spacerów i wycieczek.
  • Poznanie przepisów ruchu drogowego.
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Doskonalenie orientacji przestrzennej.
  • Przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.
  • Zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczego.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w oparciu o własne przeżycia i spostrzeżenia.
  • Rozwijanie procesów poznawczych, spostrzegania, pamięci, zdolności kojarzenia i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie słuchu muzycznego.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich obserwacji i przeżyć w formie ekspresji plastycznej.
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych poprzez poznawanie i rozumienie środowiska przyrodniczego jesienią ( park, las); wyrabianie śmiałości w spontanicznym wypowiadaniu się w różnych sytuacjach.
  • Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w parku i w lesie oraz unikania zagrożeń.
  • Prawo dziecka do  indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
  • Prawo dziecka do  wyrażania własnych myśli i uczuć.
  • Prawo dziecka do  zorganizowanej  aktywności 
  • Prawo dziecka do  zabawy  i  radości.
  • Prawo dziecka do  niewiedzy