Żyrafki- zamierzenie wychowawczo-dydaktyczne na styczeń

Grupa „Żyrafki”

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc styczeń
 

nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim,
 dostrzeganie upływu czasu, rozwijanie sprawności ruchowej,
 kształtowanie poczucia rytmu,
 kontynuowanie rytmów, rozwijanie orientacji przestrzennej,
 rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
 poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
 rozwijanie sprawności manualnej,
 rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym,
 utrwalanie muzyki i tekstu nowej piosenki,
 wykonanie układu ruchowego do piosenki,
 rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
 rozwijanie sprawności rachunkowych,

 zachęcanie do uważnego słuchania N.,
utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą,
 rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej,
 kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
 tworzenie podkładu rytmicznego do piosenki z użyciem instrumentów,
 opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
 zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
 wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcia i dziadkiem,
 wspieranie całościowego rozwoju dziecka,
 rozwijanie umiejętności samodzielnej analizy postaw i norm społecznych,
 wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo,
 rozwijanie postaw sprzyjających wzmacnianiu zdrowia – swojego i innych,
współpraca z rodzicami lub opiekunami dzieci w celu budowania prawidłowego rozwoju dzieci,
 poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
 rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
 poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
 rozwijanie logicznego myślenia,
 rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
 rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
 dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
 układanie kompozycji z figur geometrycznych,
 kształtowanie prawidłowej postawy,
 układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
 wyrabianie empatii,
 zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.