Grupa „Żyrafki”
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc styczeń
nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim,
dostrzeganie upływu czasu, rozwijanie sprawności ruchowej,
kształtowanie poczucia rytmu,
kontynuowanie rytmów, rozwijanie orientacji przestrzennej,
rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym,
utrwalanie muzyki i tekstu nowej piosenki,
wykonanie układu ruchowego do piosenki,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
rozwijanie sprawności rachunkowych,
zachęcanie do uważnego słuchania N.,
utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą,
rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej,
kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
tworzenie podkładu rytmicznego do piosenki z użyciem instrumentów,
opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcia i dziadkiem,
wspieranie całościowego rozwoju dziecka,
rozwijanie umiejętności samodzielnej analizy postaw i norm społecznych,
wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo,
rozwijanie postaw sprzyjających wzmacnianiu zdrowia – swojego i innych,
współpraca z rodzicami lub opiekunami dzieci w celu budowania prawidłowego rozwoju dzieci,
poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
rozwijanie logicznego myślenia,
rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
układanie kompozycji z figur geometrycznych,
kształtowanie prawidłowej postawy,
układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
wyrabianie empatii,
zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.