Żyrafki- zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na październik

GRUPA „Żyrafki”

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeni przedszkola,
• gromadzenie dostępnych okazów przyrodniczych i przechowywanie ich w kąciku przyrody.
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw,
• gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystanie ich do wszelkiej działalności
matematycznej, plastycznej, muzycznej, w relaksacji czy w ćwiczeniach ruchowych.
• spożywanie owoców i warzyw, ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę ciała, orientacyjno porządkowych, bieżnych, z elementem czworakowania.
• stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
• poznawani zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola.
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
• wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
• składanie obrazków w całość według wzoru.
• odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie),
• rytmiczne dzielnie słów – nazw obrazków
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
• układanie obrazków, przedmiotów według określonej kolejności,
• zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
• skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
• uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu.
• uczestniczenie w ćwiczeniach: szczeki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego, mięśni
zwierających pierścień gardłowy.
• nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).
• odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
• obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego
elementów,
• rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych.
• wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało,
• liczenie na palcach.
• porównywanie przedmiotów: klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość)
i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
• rozróżnianie i poznawanie barw – podstawowych i pochodnych,
• rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów,
• wycinanie, wydzieranie, składanie,
• tworzenie kompozycji z różnych materiałów.
• słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanej przez nauczyciela; próby
zapamiętywania tekstu i melodii.
• odpowiednie reagowanie na różne sygnały dźwiękowe,
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce