Żyrafki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty

Grupa „Żyrafki”

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc luty

poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie logicznego myślenia,
rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
układanie kompozycji z figur geometrycznych,
kształtowanie prawidłowej postawy,
rozwijanie sprawności ruchowej,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
wyrabianie empatii,
zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym,
zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
uczestniczenie w zabawach badawczych,
poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim kontakcie z nimi,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
wypowiadanie się na temat obrazka,
zapoznanie z rolą muzyki w życiu człowieka,
nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
rozwijanie umiejętności matematycznych,
zaznajomienie ze środkami transportu,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
rozwijanie umiejętności współpracy,
poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem,
budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi
pojęcia,
doskonalenie umiejętności pracy – indywidualnej, w parach i w grupach,
rozwijanie umiejętności argumentowania swojego wyboru,
kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy.
poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,
wzbogacanie zasobu słownictwa,
wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,
doskonalenie poczucia rytmu,
rozwijanie orientacji przestrzennej,
rozwijanie sprawności rachunkowych,
przestrzeganie ustalonych zasad zachowania.