Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
na miesiąc kwiecień 2024
grupa „Żyrafki”.
aktywne słuchanie rozmówcy;
wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
podawanie zakończeń znanych bajek, opowiadań;
wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach;
swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby;
liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie.
słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań;
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
dbanie o rośliny doniczkowe uprawiane w pomieszczeniach, nazywanie wybranych, umieszczanie ich w nasłonecznionych miejscach;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi;
nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;
nazywanie dorosłych i młodych zwierząt;
obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością i swoim regionem;
stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych;
podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu.