- Poznanie przeznaczenia i różnych rodzajów zegarów i czasomierzy oraz pracy zegarmistrza.
- Uświadamianie następstwa pór roku, miesięcy.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
- Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą.
- Stałe dokarmianie ptaków w ogrodzie przedszkolnym.
- Poznawanie pracy leśniczego i jej znaczenia.
- Poznanie obrazu graficznego głoski g – liter g, G;poznanie obrazu graficznego głoski z – literz,Z;obrazu graficznego głoski w – liter w,W.
- Kształtowanie uczuć wdzięczności, miłości, przywiązania i szacunku wobec członków rodziny.
- Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami.
- Odczuwanie radości ze sprawiania bliskim drobnych przyjemności.
- Rozbudzanie zainteresowania baśniami i bajkami.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-9
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej podczas zabaw rytmicznych, słuchania i śpiewania piosenek.
Rozumienie PRAW DZIECKA:
- mam prawo do odczuwania radości (…)
- mam prawo wyrażać moje myśli i uczucia, a także być wysłuchanym
- mam prawo być kochanym takim, jakim jestem
- mam prawo do życia