Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj- język angielski

JĘZYK ANGIELSKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

MAJ

MISIE, ŻYRAFKI, WAŻKI

How are you today?
Powtórzenie słówek określających emocje: happy sad, angry, excited,
surprised, scared, confused, worried, tired, cry.
Kształtowanie umiejętności opowiadania o emocjach. I’m happy.
I’m sad. I’m angry.
Family members
Wprowadzenie nazw członków rodziny: mummy, daddy, sister, brother,
grandma,
grandpa, uncle, aunt, cousin, baby, parents.
Opowiadanie o rodzinie. This is my mummy. This is my daddy. I love my family.
Utrwalenie słownictwa w zabawach ruchowych, rytmicznych i muzycznych.
Utrwalenie słownictwa związanego z tematem w zabawach pamięciowych.
Wykonywanie laurek na Dzień Mamy i Taty .
Zabawy ruchowe.
Clothes
Wprowadzanie nazw ubrań: trousers, skirt, T-shirt, dress, coat, hat, jumper,
scarf, shoes, shorts.
Rozwijanie słownictwa w zabawach ruchowych.
Zabawy pamięciowe np. memory.

DELFINY, SOWY

How are you today?
Powtórzenie słówek określających emocje: happy, sad, angry, excited,
surprised, scared, confused, worried, tired, cry.
Układanie dialogów.
How are you today?
I’m sad.
What happened?

I miss my mummy?
Don’t worry.
Kształtowanie umiejętności opowiadania o emocjach. I’m happy.
I’m sad. I’m angry.
Family members
Wprowadzenie nazw członków rodziny: mummy, daddy, sister, brother,
grandma,
grandpa, uncle, aunt, cousin, baby, parents, son, daughter.
Opowiadanie o rodzinie. This is my mummy. This is my daddy. I love my family.
Utrwalenie słownictwa w zabawach ruchowych, rytmicznych i muzycznych.
Utrwalenie słownictwa związanego z tematem w zabawach pamięciowych.
Zabawy ruchowe.
Wiersz o rodzinie
Mummy, Daddy I love You,
Come to me , when I call you,
Give me a Kiss,
When I ask you,
Mummy and Daddy I love you.
Clothes
Wprowadzanie nazw ubrań: trousers, skirt, T-shirt, dress, coat, jacket, sweater,
hat, jumper, scarf, gloves, shoes, shorts.
Opowiadanie o ubraniach na zimę i lato.
Rozwijanie słownictwa w zabawach ruchowych.
Zabawy pamięciowe np. memory.