PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
DLA DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej.
Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
Integracja grupy.
Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
Kształtowanie cierpliwości, umiejętności czekania na swoją kolej.
Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała;
Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk.
Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
Kształtowanie świadomości ekologicznej.
Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
Zadania do codziennej realizacji:
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
Zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.