Żabki zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień

GRUPA „ŻABKI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Tematyka:
 Zwierzęta na wiejskim podwórku
 Tajemnice książek
 Wielkanoc
 Dbamy o naszą planetę
 Praca rolnika

Cele ogólne:
 Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.
 Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat.
 Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
 Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
 Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
 Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
 Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
 Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
 Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
 Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
 Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
 Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
 Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
 Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
 Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
 Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
 Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
 Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
 Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
 Kształtowanie świadomości ekologicznej.
Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
 Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
 Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
 Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
 Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
 Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.
 Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd,
treść).