ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
DLA DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH
NA MIESIĄC grudzień
Wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych.
Kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach.
Rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania.
Organizowanie sytuacji sprzyjającej wykorzystywaniu posiadanych sprawności i umiejętności.
Uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.
Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów związanych ze świętami.
Rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej.
Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie.
Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca.
Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych.
Wspomaganie dzieci, aby dokończały rozpoczętą pracę.
Budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi z różnych zawodów.
Rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie
konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach.
Kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie.
Kształtowanie u dzieci umiejętności grupowania obiektów według podanej cechy.
Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
Doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
Rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
Rozwijanie percepcji słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu.
Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ćwiczenie równowagi.
Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.
Kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi.
Stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu.
Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Doskonalenie zmysłu równowagi.
Kształtowanie u dzieci umiejętności formułowania życzeń świątecznych.
Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.
Zadania do codziennej realizacji:
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie
emocji.