Tematyka:
- Idzie jesień przez ogród i sad 01.10.2018 – 05.10.2018
- Idzie jesień do zwierząt 08.10.2018 – 12.10.2018
- Co z czego otrzymujemy 15.10.2018 – 19.10.2018
- Idzie jesień z deszczem 22.10.2018 – 26.10.2018
- Idzie jesień z deszczem 29.10.2018 – 31.10.2018
- CELE OGÓLNE:
- poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach
- rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku
- poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy
- zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
- rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku.
- odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
- rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa
- określanie w zdaniu kolejności słów, ich liczby
- wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich kolejności i liczby
- wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
- nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.
- dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
- zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych
- obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
- reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
- rozwijanie słuchu muzycznego
- poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
- poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.
- dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.
- wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.
- rozwijanie wrażliwości muzycznej podczas zabaw rytmicznych oraz słuchania
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez działalność plastyczną i techniczną.
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: spożywanie posiłków, korzystanie z serwetek.
- Prawo dziecka do indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
- Prawo dziecka do zorganizowanej aktywności
- Prawo dziecka do zabawy i radości.
- Prawo dziecka do niewiedzy