Sówki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

SÓWKI

 

1. Zwierzęta jesienią

2. Pogoda w kratkę

3. Zdrowie na talerzu

4. Bajkostwory i potwory

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

• propagowanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi, kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt

• zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”, wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami

• wprowadzenie liczby 1, doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odczuwania radości z gromadzenia nowych doświadczeń matematycznych

• poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt, kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie, rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt

• rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności 

w świecie przyrody, kształtowanie umiejętności czerpania radości z uczestnictwa we wspólnych zabawach

• kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji

• kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów, zapoznanie 

z graficznym zapisem liczby 2, uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry

• kształtowanie wyczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki oraz rodzajów pogody, doskonalenie pamięci i koncentracji

• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami

• kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t, T”, doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie

• kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin, utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy

• kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie ze sposobem przygotowywania soku ze świeżych warzyw i owoców, doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw, oswajanie się 

z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa

• kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

• nabywanie umiejętności podążania za prowadzącym, rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach, zapoznanie 

z wpływem muzyki na nastrój człowieka, rozwijanie dziecięcej kreatywności