GRUPA ,,SÓWKI”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE REALIZOWANE
W MARCU 2023R.
Tematyka:
➢ Sztuka wokół nas 01.03.23r-
03.03.23r
➢ Zdrowy jak ryba 06.03.23r.-
10.03.23r
➢ Świat się zmienia 13.03.23r.-
17.03.23r
➢ Wiosno, gdzie jesteś? 20.03.23r-
24.03.23r
➢ Morskie przygody
27.03.23r.-31.03.23r
Cele ogólne:
• rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna oraz rodzajów,
uczenie należnego im szacunku
• rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz wrodzonych możliwości twórczych
• dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
• korzystanie z zapisów umieszczonych w harmonogramie dnia dotyczących czynności higienicznych
• uczestnictwo w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
• rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
• porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym
zakresie
• stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
• przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
• radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
• poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, litera „z”, „Z”
• doskonalenie umiejętności prowadzenia dyskusji z przestrzeganiem zasady wzajemnego słuchania
i argumentowania wyrażanych opinii i ocen
szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
• właściwe dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
• prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca idnia tygodnia
• dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi
czasu
• utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
• zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest
nam zimno
• doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych
• poszerzanie wiedzy z zakresu akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów
doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni :„w prawo”,
„w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”