Sówki- zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na marzec

Grupa „Sówki”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec

Tematy:

Zwierzęta z dżungli i sawanny.
Zwierzęta naszych pól i lasów.
Marcowa pogoda.
Wiosenne przebudzenia.
Wiosenne powroty.

-rozwijanie mowy,
-zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie
fonetycznej,
-rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
-rozwijanie sprawności fizycznej,
-kształtowanie poczucia rytmu,
-rozwijanie umiejętności wokalnych,
-rozwijanie sprawności manualnej,
-zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
-poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
-określanie tempa poruszania się zwierząt,
-poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt
żyjących w lesie,
-poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
-poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
-zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
-utrwalanie nazw dni tygodnia,
-określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
-przeliczanie w zakresie 10,
-poznawanie nazw mieszkańców łąki,
-poznawanie budowy motyla,
-poznawanie przyczyn ochrony roślin,
-zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
-poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
-poznawanie nazw ptaków,
-budzenie zainteresowania przyrodą,
-zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,
-zintegrowanie dzieci,