GRUPA ,,SÓWKI”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE REALIZOWANY
W LISTOPADZIE 2022R.
Tematyka:
➢ Kraina bezpieczeństwa 02.11.22r- 04.11.22r
➢ Polska naszym domem 07.11.22r.- 11.11.22r
➢ Deszczowa muzyka 14.11.22r.- 18.11.22r
➢ W świecie emocji 21.11.22r- 25.11.22r
➢ W świecie teatru 28.11.22r.-30.11.22r
Cele ogólne:
• wyjaśnienie pojęcia „bezpieczeństwo”
• wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie
• znajomość zasad bezpieczeństwa
• znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować
• znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli
• znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa
• doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu
drogowym
• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
• utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje
można podawać
• rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi
wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach
sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)
• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła
• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem
właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia,
ale i z punktu widzenia innej osoby: w prawo, w lewo, do tyłu, do przodu (chodzenie pod
dyktando)
• rozumienie, jak działa termometr
• rozpoznawanie i rozróżnianie dźwięków wody
• przeliczanie i porównywanie symboli pogodowych
• tworzenie zbiorów
• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
• rozpoznawanie rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)
• poznanie obrazu graficznego głoski „k” oraz „K”
• wykazywanie zainteresowania czytaniem
• zrozumienie właściwości wody, jej stanów skupienia podczas doświadczeń ;zrozumienie
obiegu wody w przyrodzie
• poznanie obrazu graficznego liczby „5”