GRUPA ,,MISIE”
– ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
BLOKI TEMATYCZNE:
JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
MOJA RODZINA I MÓJ DOM
DOMOWI ULUBIEŃCY
A DESZCZ PADA I PADA
CELE OGÓLNE :
• rozwijanie mowy, utrwalenie informacji o owocach
• przelicza jabłka na jabłoni, porównuje liczbę owoców w zbiorach
• ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zdolności koncentracji
• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
• wykonuje pracę plastyczną, sprząta swoje miejsce pracy
• rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy
• segregowanie przedmiotów według przeznaczenia, rozwijanie pamięci
• rozwijanie koncentracji, budzenie zainteresowania muzyką
• wykonuje ćwiczenia przy zachowaniu prostych pleców, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
• rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej
• rozwijanie mowy, dzielenie się informacjami na temat członków rodziny, kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują.
• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu.
• rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
• rozwijanie mowy, utrwalenie nazw zwierząt domowych.
• rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
• segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów. rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie mowy.
• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej.
• rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek na stanowisku pracy.
• rozwijanie mowy, usprawnianie motoryki małej.
• wprowadzenie pojęć mało, dużo, porównywanie liczebności zbiorów
• ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały.
• kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej.