Misie- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na grudzień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień 

MISIE

Temat tygodnia:
1. Świąteczne pocztówki
2. Zwierzęta zimą
3. Spotkanie przy wigilijnym stole
4. Świąteczne zwyczaje

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie ptaków
Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
Nauka piosenek i pląsów
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
Wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w zabawie
Wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach codziennych i sytuacji zabawy
Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego zapinania guzików, zakładania szalików, itp.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki,dłuższy, krótszy
Rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni– posługiwanie się zwrotami z tej strony, z drugiej strony, pomiędzy
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
Rozwijanie percepcji słuchowej
Kształtowanie umiejętności wykonywania poleceń zgodnie z instrukcją
Kształtowanie umiejętności całościowego czytania swoich imion oraz wyrazów: koperta, karta, sarna, gil, wrona, sikorka, ptaki
Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych
Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach
Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania
Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.