ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
REALIZOWANE WLISTOPADZIE W GRUPIE ,,DELFINKI”
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z COVID 19
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
- obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia
i pływania ciał, rozszczepiani światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, wspólne przeprowadzanie eksperymentów
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie – dyżury
- uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie, rozumienie znaczenia higieny osobistej, przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
- wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych,ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów)
- poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich
- rozpoznawanie liter pisanych i drukowanych : i, t, d, kwielkich i małych oraz cyfr 4,5, 6
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ( na końcu, na początku, w środku ), liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
- poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem