BLOKI TEMATYCZNE :
Idzie jesień przez ogród i sad 01.10.2018 – 05.10.2018
Idzie jesień do zwierząt 08.10.2018 – 12.10.2018
Co z czego otrzymujemy 15.10.2018 – 19.10.2018
Idzie jesień z deszczem 22.10.2018 – 26.10.2018
Idzie jesień z deszczem 29.10.2018 – 31.10.2018
CELE OGÓLNE:
-wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych charakterystycznych dla jesieni.
-poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach.
-rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku.poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.
-zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała.
-rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela,
-wypowiadanie się na określony temat z zachowaniem płynności mówienia i panując nad swoim głosem, słuchanie wypowiedzi innych
-rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek
-wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa
-określanie w zdaniu kolejności słów, ich liczby
-wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich kolejności i liczby
-wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
-określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
-nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.
-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich -podstawowych cech.
-dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
-zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych ,obserwowanie zmian -zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
-reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
-rozwijanie słuchu muzycznego i rozwijanie wrażliwości muzycznej podczas zabaw rytmicznych oraz słuchania piosenek.
-doskonalenie sprawności manualnej poprzez działalność plastyczną i techniczną.
- Prawo dziecka do indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
- Prawo dziecka do wyrażania własnych myśli i uczuć.
- Prawo dziecka do zorganizowanej aktywności
- Prawo dziecka do zabawy i radości.