DELFINKI- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 BLOKI TEMATYCZNE :                

Idzie  jesień  przez  ogród i sad          01.10.2018 – 05.10.2018 

Idzie  jesień  do zwierząt                     08.10.2018 – 12.10.2018

Co z czego otrzymujemy                    15.10.2018 – 19.10.2018

Idzie  jesień z deszczem                      22.10.2018 – 26.10.2018

Idzie  jesień z deszczem                      29.10.2018 – 31.10.2018       

 

CELE OGÓLNE:

-wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych charakterystycznych dla jesieni.

-poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach.

-rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku, po smaku.poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.

-zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała.

-rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela,

-wypowiadanie się na określony temat z zachowaniem płynności mówienia i panując nad swoim głosem, słuchanie wypowiedzi innych

-rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek

-wyodrębnianie zdań z wypowiedzi, rozdzielanie ich na słowa

-określanie w zdaniu kolejności słów, ich liczby

-wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich kolejności i liczby

-wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

-określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym

-nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach.

-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich -podstawowych cech.

-dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią

-zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych ,obserwowanie zmian -zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).

-reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).

-rozwijanie słuchu muzycznego i rozwijanie  wrażliwości  muzycznej  podczas  zabaw  rytmicznych  oraz  słuchania  piosenek.

-doskonalenie  sprawności  manualnej  poprzez  działalność  plastyczną  i  techniczną.

  • Prawo dziecka  do  indywidualnego rozwoju i tempa pracy.
  • Prawo dziecka  do  wyrażania własnych myśli i uczuć.
  • Prawo dziecka  do  zorganizowanej  aktywności 
  • Prawo dziecka  do  zabawy  i  radości.