Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grupa „BIEDRONKI”
Wrzesień 2024r
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
Tydzień II. Wokół nas.
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
- rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi
- przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej, wychowanie w duchu poszanowania przyrody
- zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną
- ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
- poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
- poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości
- identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
- rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu, zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie
- wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem
- przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
- poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
- wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i z naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć