Misie zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik

GRUPA  ,,MISIE”

– ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC  PAŹDZIERNIK

 

 

BLOKI TEMATYCZNE: 

JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE

ZWIERZĘTA JESIENIĄ

MOJA RODZINA I MÓJ DOM

DOMOWI ULUBIEŃCY

A DESZCZ PADA I PADA

 

 

CELE OGÓLNE : 

• rozwijanie mowy, utrwalenie informacji o owocach

• przelicza jabłka na jabłoni, porównuje liczbę owoców w zbiorach

• ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zdolności koncentracji

• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

• wykonuje pracę plastyczną, sprząta swoje miejsce pracy

• rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy

• segregowanie przedmiotów według przeznaczenia, rozwijanie pamięci

• rozwijanie koncentracji, budzenie zainteresowania muzyką

• wykonuje ćwiczenia przy zachowaniu prostych pleców, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

• rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej

• rozwijanie mowy, dzielenie się informacjami na temat członków rodziny, kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur, 

• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują.

• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,  rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu.

• rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

• rozwijanie mowy, utrwalenie nazw zwierząt domowych.

• rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,

• segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów. rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie mowy.

• kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej.

• rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek na stanowisku pracy. 

• rozwijanie mowy, usprawnianie motoryki małej.

• wprowadzenie pojęć mało, dużo, porównywanie liczebności zbiorów

• ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały.

• kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej.