GRUPA ,,MOTYLKI”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
PAŹDZIERNIK 2024R.
➢ Idzie jesień… przez ogród i sad 01.10.24r- 04.10.24r
➢ Idzie jesień… do zwierząt 07.10.24r.- 11.10.24r
➢ Skąd mamy te produkty? 14.10.24r.- 18.10.24r
➢ Idzie jesień… z deszczem 21.10.24r- 25.10.24r
➢ Moja rodzina i mój dom 28.10.24r.-01.11.24r.
Cele ogólne:
• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość,kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco .
• Kształtowanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie; posługiwanie się wszystkimi częściami mowy; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej;
• Zapoznanie z literami o,O, a, A,m, M, t, T, i, I; wskazywanie liter wśród innych, czytanie w izolacji, w prostych sylabach, wyrazach, czytanie prostych tekstów słowno-obrazkowych.
• Rozwijanie umiejętności matematycznych – kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, ustawianie liczmanów do przeliczania, klasyfikowanie przedmiotów wg 2 cech; wprowadzenie cyfr 1,2,3 jako symboli liczb, dodawanie i odejmowanie na konkretach.
• Budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, wdrażanie do szanowania przyrody, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody – sposoby zwierząt na przetrwanie zimy (leśne ssaki, zwierzęta egzotyczne, owady), uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy, rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym, wykorzystanie materiału przyrodniczego do dekoracji.
• Dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych, rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą.
• Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych – zwracanie uwagi na ubieranie się stosownie do pogody, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane).
• Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci – poznanie piosenek, określanie nastroju muzyki, powtarzanie i kontynuowanie rytmów, akompaniowanie rówieśnikom do śpiewu, rytmiczne poruszanie się w przestrzeni w określonych układach (koło, rząd, rozsypka), improwizowanie ruchem muzyki
• Rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem;
• Rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego;