Motylki zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik

GRUPA ,,MOTYLKI”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

PAŹDZIERNIK 2024R.

 

Idzie jesień… przez ogród i sad     01.10.24r- 04.10.24r

➢ Idzie jesień… do zwierząt              07.10.24r.- 11.10.24r

➢ Skąd mamy te produkty?              14.10.24r.- 18.10.24r

➢ Idzie jesień… z deszczem               21.10.24r- 25.10.24r

➢ Moja rodzina i mój dom                28.10.24r.-01.11.24r.

Cele ogólne:

 

• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość,kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco .

• Kształtowanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie; posługiwanie się wszystkimi częściami mowy; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej;

• Zapoznanie z literami o,O, a, A,m, M, t, T, i, I; wskazywanie liter wśród innych, czytanie w izolacji, w prostych sylabach, wyrazach, czytanie prostych tekstów słowno-obrazkowych.

• Rozwijanie umiejętności matematycznych – kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, ustawianie liczmanów do przeliczania, klasyfikowanie przedmiotów wg 2 cech; wprowadzenie cyfr 1,2,3  jako symboli liczb, dodawanie i odejmowanie na konkretach.

• Budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, wdrażanie do szanowania przyrody, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody – sposoby zwierząt na przetrwanie zimy (leśne ssaki, zwierzęta egzotyczne, owady), uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy, rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym, wykorzystanie materiału przyrodniczego do dekoracji.

• Dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych, rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą.

• Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych – zwracanie uwagi na ubieranie się stosownie do pogody, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane).

• Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci – poznanie piosenek, określanie nastroju muzyki, powtarzanie i kontynuowanie rytmów, akompaniowanie rówieśnikom do śpiewu, rytmiczne poruszanie się w przestrzeni w określonych układach (koło, rząd, rozsypka), improwizowanie ruchem muzyki

• Rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem;

• Rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego;