Motyle- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty

GRUPA ,,MOTYLKI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

STYCZEŃ 2024 r.

Tematyka:

➢ Mijają dnie, mijają miesiące 02.01.24r-
05.01.24r

➢ Karnawał 08.01.24r.-
12.01.24r
➢ Odwiedzili nas babcia i dziadek 15.01.24r.- 19.01.24r
➢ Mass media 22.01.24r- 31.01.24r
Cele ogólne:
 dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
 nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego;
 odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze;
 wskazywanie pełnych godzin na zegarze;
określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
 rozpoznawanie cyfr i liczby 10.
 wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab
w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
 tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
 próby tworzenia drzewa genealogicznego (trzypokoleniowego) swojej rodziny;
 poznawanie historii rodziny, jej rodowodu;
wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na
szacunku, akceptacji i miłości;
 podawanie powiązań między członkami rodziny, np.: babcia to mama mamy lub mama taty;
 wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka,
składającej się z określonej liczby zdań;
wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
 czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z
wybranych urządzeń technicznych, np.: telewizora, komputera, telefonu komórkowego, tabletu,
odtwarzacza płyt kompaktowych;
 poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu
ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera);
wymienianie tytułów swoich ulubionych czasopism, uzasadnianie swojego wyboru;
poznawanie współczesnych środków łączności: radia, telewizji, internetu;
 nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii
będących elementami liter (linii: prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
 rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;