Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad
MISIE
Temat tygodnia:
1. Na starej fotografii
2. Jesienna muzyka
3. Mali artyści
4. Ciepło i miło
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku
Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota
Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy
Rozmowy o członkach rodziny
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni; posługiwania się pojęciami dotyczącymi długości, wielkości
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
Nauka piosenek i pląsów
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików
Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich
Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia
Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach
Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata
Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym
Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami)
Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych
Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania
Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych
Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.