Żabki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na czerwiec

GRUPA „ŻABKI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC

Tematyka:
 Dzień dziecka
 Zwierzęta duże i małe
 Wakacje tuż-tuż…
 Lato
Wakacje!

Cele ogólne:
 Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
 Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
 Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
 Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
 Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
 Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
 Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
 Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
 Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;
 Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem
 Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; rozwijanie wiedzy o barwach, kontrastach.
 Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
 Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
 Utrwalanie wiedzy dzieci na temat barw i ich łączenia.
 Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
 Utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: ciepłe i zimne kolory.
 Zapoznanie dzieci z pracą artystów: malarzem, rzeźbiarzem, poetą, muzykiem.
 Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
 Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
 Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.
 Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
 Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.
 Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.