Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Na kwiecień „Delfinki”
- poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
- poznawanie różnych pisanek,
- poznawanie budowy i właściwości jajka,
- zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
- zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
- zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.
- poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
- rozwijanie umiejętności mierzenia,
- mierzenie długości stopami, krokami,
- poznawanie nowej techniki plastycznej,
- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- zachęcanie do segregowania śmieci,
- wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
- zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
- wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
- zachęcanie do wspólnego działania,
- poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.