Żyrafki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na marzec

GRUPA „ŻYRAFKI”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE REALIZOWANE W MARCU 2022R.

TEMATYKA:
• „Zwierzęta z naszych pól i lasów”
• „Zwierzęta dżungli i sawanny”
• „Marcowa pogoda”
• „Wiosenne przebudzenia”
• „Wiosenne powroty”

CELE OGÓLNE:

• poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,
• wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• rozwijanie orientacji przestrzennej,
• rozwijanie sprawności rachunkowych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• przestrzeganie ustalonych zasad zachowania,
• wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt,
• zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na
sawannie,
• poszerzanie wiadomości na temat wybranych owoców egzotycznych,
• dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
• rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
• kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku,
• poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów,
• wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki,
• utrwalanie pojęć: długi, krótki,
• zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.
• wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów,
• poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt,
• wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów.
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
• wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,
• rozwijanie ciekawości poznawczej,
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
• utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku,
• zapoznawanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,
• wzbogacanie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia,
• wzbogacenie wiadomości na temat wyglądu i zwyczajów bociana,
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
• wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów ptaków wiosną,
• wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,
• zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną,
• utrwalanie wiadomości na temat ptaków,
• aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.