Żabki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na grudzień

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
DLA DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH
NA MIESIĄC grudzień

Wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych.
 Kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach.
 Rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania.
 Organizowanie sytuacji sprzyjającej wykorzystywaniu posiadanych sprawności i umiejętności.
 Uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.
 Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów związanych ze świętami.
 Rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej.
 Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie.
 Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych.
 Wspomaganie dzieci, aby dokończały rozpoczętą pracę.
 Budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi z różnych zawodów.
 Rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie
konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności grupowania obiektów według podanej cechy.
 Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
 Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
 Doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
 Rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
 Rozwijanie percepcji słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu.
 Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ćwiczenie równowagi.
 Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi.
 Stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
 Doskonalenie zmysłu równowagi.
 Kształtowanie u dzieci umiejętności formułowania życzeń świątecznych.
 Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.
Zadania do codziennej realizacji:
 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
 Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
 Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie
emocji.