Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na czerwiec
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem – występujące zjawiska atmosferyczne (np.: opady deszczu, burze, tęcza itp.),
– dłuższe dni, krótsze noce, wyższa temperatura powietrza.
-rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce
– dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania.
-przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków.
-rozwiązywanie zagadek, rebusów.
-wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
-czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
-rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
-czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
-układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich
– dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
– wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
-budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
-poruszanie się pod dyktando
– wyróżnianie kierunków na kartce papieru, posługiwanie się określeniami:
góra, dół, prawa strona, lewa strona, prawy górny róg, lewy dolny róg…
-utrwalenie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby 10;
stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
-rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacyjnej.
-dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w którym powstają.