Żyrafki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne n kwiecień

GRUPA „Żyrafki”

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

-rozwijanie mowy,
-poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
-rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
-przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
-poznawanie różnych pisanek,
-rozwijanie sprawności fizycznej,
-kształtowanie poczucia rytmu,
-tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,
-rozwijanie sprawności manualnej,
-składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
-poznawanie budowy i właściwości jajka,
-zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
-zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
-przygotowanie prostych potraw z jajek,
-zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek,
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
-rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
-utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,
-budzenie zainteresowania przyrodą,
-zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,
-zintegrowanie dzieci,
-zapoznanie z wyglądem szpaka
-poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
-rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
-rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-rozwijanie umiejętności mierzenia,
-mierzenie długości stopami, krokami,
-poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
-utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
-zachęcanie do wspólnego działania,
-poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania,
-kształtowanie postaw proekologicznych,
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-rozwijanie umiejętności liczenia,
-ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
-rozwijanie umiejętności wokalnych,
-zachęcanie do segregowania śmieci,
-zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
-wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
-zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
-wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.