Delfinki- Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na marzec

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
REALIZOWANE W MARCU W GRUPIE ,,DELFINKI”

-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z COVID 19

– szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
-wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo
(tworzenie orkiestry),
-rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i po wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych
instrumentach,
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie
śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi)
-poznawanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf),
-przygotowywanie kącika teatralnego, wykonywanie pacynek, kukiełek, sylwet (do teatrzyku cieni),
-nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
-określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu,
-dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
-rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
-kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy,
-uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie,
-zakładanie w sali zielonego ogródka; poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza
obserwacji roślin,
-czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań
-rozpoznawanie liter pisanych i drukowanych : z, u, c, ł, j wielkich i małych oraz cyfr i liczb: 9, 10
-wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ( na końcu, na początku, w środku ), liczenie głosek w słowach;
układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską