Delfinki- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na listopad

ZAMIERZENIA   DYDAKTYCZNO –  WYCHOWAWCZE

REALIZOWANE WLISTOPADZIE   W GRUPIE  ,,DELFINKI”

  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z COVID 19
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia

i pływania ciał, rozszczepiani światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych

  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, wspólne przeprowadzanie eksperymentów
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie – dyżury
  • uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie, rozumienie znaczenia higieny osobistej, przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych,ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów)
  • poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich
  • rozpoznawanie liter pisanych i drukowanych : i, t, d, kwielkich i małych oraz cyfr 4,5, 6
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ( na końcu,  na początku, w środku ), liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem